لطیفه های حسنی !
وطن اوغلی وطن اوغلی

 

اشتباه نکنید . این مقاله مربوط است به آقای لطیف حسنی از اعضای گاموح در کرج است که یک شبه احساس نموده است جای وی در لیست رهبران گاموح خالی است و می خواهد به عنوان رهبر این جریان ، باری از دوش خسته فعالان آذربایجان بردارد !

جناب لطیف طی فعل و انفعال سیاسی ! به این نتیجه رسیده اند و یا به این نتیجه رسانیده شده اند که می توانند به عنوان رهبر داخلی گاموح فعالیت نمایند . البته با توجه به این که بنیانگذار گاموح یعنی آقای دکتر چهرگانی و مدعیان این تشکیلات در خارج از کشور هنوز زنده اند و به فعالیت های سیاسی خود ادامه می دهند !، طبیعتا نمی توانستند مدعی رهبریت کل تشکیلات گاموح شوند .

بنابراین ایشان نیز با الگو برداری از سجاد رادمهر و یوروش مهر علی بیگلو تصمیم گرفتند به عنوان رهبر گاموح جدید یا نوین و یا به قول خودمان "یئنی گاموح" وارد عرصه سیاست شوند.

مبارک است !

فقط سوال کوچکی وجود دارد که امیدوارم پاسخ آن را خودشان بدهند در غیر این صورت من و سایر فعالان گاموح مجبوریم همچنان منتظر بمانیم تا جواب این سوال را پیدا کنیم .

آقای لطیف حسنی دو سه سال پیش به دست اداره اطلاعات بازداشت شدند (در سال 89) و مدتی در حبس بودند . به قول خودشان فشارهای زیادی تحمل کردند و از راهی که در پیش گرفته اند باز نگشته اند و محکم و استوار بر سر آرمان هایشان ایستاده اند . (مثل فرمایش همه رهبران پیشین) حال سوال این است که چگونه توانستند در شرایط سیاسی کنونی و با توجه به سابقه دستگیری و تحت فشار بودنشان و سایر مسائلی که خودشان قبلا ذکر کرده بودند ، و رفت و آمد ها و دیدارهایشان با  ... از ماموران اداره اطلاعات که از دید سایر فعالان پنهان نیست ، اکنون به فکر رهبریت تشکیلات یئنی گاموح در داخل کشور و آن هم به صورت علنی باشند ؟ آیا شرایط سیاسی داخلی اجازه می دهد که کسی چنین ادعایی بکند ؟

من به عنوان یکی از اعضا گاموح (بدون پیشوند و پسوند) که سال ها در این حرکت حضور داشته ام تنها سه گزینه را می توانم در مقابل ادعای ایشان مبنی بر رهبریت گاموح جدید در داخل متصور شوم  .

1-      ایشان نیز مانند سجاد و یوروش ، به توافقی پنهانی دست یافته اند تا اقدام به پاره کردن بخش دیگری از گاموح بیفتند .

2-      می خواهند با کسب نام نشان ، بستری برای رفتن به خارج و اخذ اقامت در اروپا فراهم کنند.

3-     مزاح می فرمایند !.

متاسفانه گاموح به دلیل خیانت های دشمنان دوست نما که گرگ هایی بوده اند در پوست میش ! به وضعیت فعلی دچار شده است.

رخنه های اداره اطلاعات و جهالت دوستان توانسته است یاران و حتی بنیانگذاران اصیل این تشکیلات را خانه نشین و از فعالیت دور نمایند و در عین حال همین رخنه ها توانسته است امثال آقای حسنی را به بالا بکشد . منتها این کجا و آن کجا ؟ توصیه دوستانه ای خطاب به لطیف بی دارم و آن این که رهبریت یک جریان مردمی نمی تواند یک شبه و به صورت سفارشی به دست آید .

رهبریت باید از بطن جریان بجوشد و مورد قبول وفاق همه اعضا باشد . این که شما توانسته اید برخی از هواداران غافل را با وعده هایی توخالی فریب بدهید و از فضای موجود سوء استفاده کنید و با اتکا به پشتیبانان نامرئی خودتان که دست شما را در خصوص فعالیت مقطعی و هدایت شده باز گذاشته اند ، اقدام به اعلام رهبریت کنید نه تنها به ضرر گاموح بلکه به ضرر کل حرکت ملی است. امیدورام هر چه سریعتر به این موضوع پی برده و تبدیل به چماق حکومت برای کوبیدن دیگران نشوید.

متاسفانه نصیحت های سایر دوستانمان در خصوص افرادی که پیش به این شرایط رسیده بودند ، اثری نداشت . چرا که قدرت و پول چشم ها را کور و گوش ها را کر می کند اما امیدواریم شما به عنوان کسی که ادعای دارید و طبق فرامایش خودتان در نزدیک پایتخت (در کرج) زندگی کرده اید و بهتر از حاشیه نشینان (که در آذربایجان زندگی می کنند) با سیاست و بازی های آن آشنایید ! ، به خود بیایید و اجازه ندهید که از وجود شما برای شناسایی و سرکوب دیگران بهره ببرند .

لطفا به گذشته نگاه کنید، هیچ یک از کسانی که به این بازی وارد شده اند ، سربلند بیرون نیامده اند. شما نیز تا دیر نشده از این بازی کنار بکشید و در عین حال انتظار نداشته باشید که سایر فعالان گاموح تجارب گذشته خود را فراموش کرده و یک بار دیگر فریب بخورند و این بار با طناب شما به چاه بیفتند . حامیان شما به هیچ یک از رئیسان و رهبران قبلی اجازه ندادند که قهرمانانه از صحنه خارج شوند . بارها و بارها آن ها را به سمت افتضاح کاری سوق دادند و پس از آن که آبرویشان در میان سایر فعالان ریخته شد ، آن ها را رها نمودند تا زیر بار خفت و خواری زندگی کنند.

من اعلام رهبریت از جانب شما را لطیفه ای بیش نمی دانم و امیدوارم که این لطیفه اولین و آخرین لطیفه آقای لطیف حسنی باشد و گرنه در آینده لطیفه های دیگری از شما در دفتر خاطرات فعالان ثبت خواهد شد.


March 3rd, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی